vrijdag, juli 25, 2008

breakdance op hiphop versie van Canon in D

Tot op vandaag had ik nog geen enkele bijdrage over dans of dansmuziek gepost. Toen moest ik denken aan het feit dat vanaf september op de academie ook breakdance als deel van de opleiding zal aangeboden worden. Jawel, ik moest even mijn wenkbrauwen fronsen... breakdance huh....Zoals zo vaak is niets zoals het lijkt en ook deze dansvorm is al lang de kinderschoenen ontgroeid. Vergeef me mijn kortstondige achterdocht.

In Korea slaagde men erin om Pachelbel's Canon in D te restylen tot een hiphop versie voor turntables, beatbox en Koreaans volksinstrument: de gayageum (ook wel als kayagum aangeduid). Het is een traditioneel snaarinstrument met twaalf snaren en klinkt zeker niet onaardig. Daarnaast is er ook een breakdancer die het beste van zichzelf geeft. Het resultaat van deze wel bijzondere mix ziet u hieronder.





Kurt Debrouwer

Get Free Shots from Snap.com