dinsdag, juli 25, 2006

groeten uit.....Achtertuinzele

De zoveelste zwoele zomeravond.... Ik denk er (voor de zoveelste keer) aan, dat ik Kurt enthousiast antwoordde : ‘Ik werk zeker mee aan de zomerblog van de Academie’. En ondertussen, zo veel verlofdagen verder, ben ik er nog steeds niet toe gekomen....

Hoe dat komt? Het onderwerp van de blog is ‘lanterfanten’ en dat heb ik nu eenmaal te veel gedaan. Daar valt niets noemenswaardigs over te vertellen: de plaats waar we het meeste verbleven deze maand is de schaduw van de plataan in onze tuin. En gewoon ‘lanterfanten’ zaaaaalig.... Maar wat vertel je daarover??? Af en toe de inspanning gedaan om iets te doen: hier en daar een bezoekje, en we zouden de Gentse Feesten duchtig mee feesten dit jaar, aangezien we toch niet op reis gingen. En ja.... Een mooi concert gehoord in De Rode Pomp door marimbaspeelster Jessica Peel en andere jonge muzikanten. Echt een belevenis met veel hedendaagse muziek. En de volgende dag een concertje van een collega blokfluitiste samen met haar vader die teksten van Godfried Bomans bracht. Heel leuk en eenvoudig. Na deze kleinschalige optredens dachten we, .... nu gaan we het feestgedruis in. Even iets drinken waar onze jongste dochter met haar Gentse Feesten-job, veel zakgeld verdiende, met heel veel uurtjes werken. En dan wat rondwandelen en rondkijken. We hoorden alle mogelijke dialecten en talen van Westvlaams tot Antwerps, tot Frans, Duits, Spaans maar het Gentse dialect, niet te bespeuren (tenzij als presentatietaal bij de optredens).

En dus..... toen we het allemaal wel gezien hadden, en het eigenlijk te druk en te warm was..... Op een snikhete tram gestapt, bijna discussie met dronken feesters, toen zijn we terug onder de plataan gaan zitten. Daar kan je me straks weer vinden, aan het lanterfanten..... Een mooi boek aan het lezen.... Vertel ik volgende keer meer over.

Marleen Casteele

www.duocanzone.be
www.gitaarensemble-alegria.be

Get Free Shots from Snap.com