zondag, juli 23, 2006

groeten uit....Ephese (Turkije)

Pat Mechele, leerkracht Woord, brengt een groot stuk van haar vakantie in Turkije door van waaruit ze regelmatig verslag zal uitbrengen. Hier volgt een eerste bijdrage van haar:

...Neem me niet kwalijk wanneer de letters soms verward lijken, maar ik zit hier voor een totaal ander klavier en sommige letters kunnen anders lijken. Per slot van rekening verblijf ik wel 6 weken in Turkije, Maar, so what ? Deze avond heb ik het genoegen gehad om ın Ephese een toneelstuk te gaan bekijken. Een toneelstuk ? in het grote theater van Ephese (Efesten büyük teyatro ) heb ık Antigone van Sophokles gezien. Dit gebracht door het *Devlet Teayatro* van Ankara. İk spreek reeds Turks en ik kan volgen, gelukkig maar....

Maar stel je voor .. je zit in een groot amphitheater en je mag getuige zijn van een klassıeker. İk kan in alle eerlijkheıd zeggen, ik was onder de indruk. Ok, zij die me kennen weten dat ik een emotioneel konijn ben. İk had de tranen in mijn ogen... maar het was gewoonweg overweldıgend,
Stel je voor, je zit ın een historisch theater,het is er warm want de stenen hebben het zonlicht van de dag geabsorbeerd. De lichten floepen aan en je wordt eeuwen terug gekatapulteerd. Kostumes van uitmuntende kwaliteıt dito het toneelspel. Ik ben nog steeds, wanneer ik hier deze mail zit te typen, onder de indruk. En toen dacht ik, na het drınken van 2 rakı's, nu ıs het moment om te schrijven.

İyi geceler akadaşlar, sıze öptüm,ben burada çok iyiyim.

Pat Mechele

Get Free Shots from Snap.com